Bardzo duże obniżenie poziomu stawek przewozie kontenerowym

Przewóz morzem od dawna jest uważany za ekonomiczny i tani, zwłaszcza dzisiaj, gdy do pracy zaprzęgnięto potężne kontenerowce. Współcześnie najpojemniejsze z nich potrafią jednorazowo przewieźć prawie dwadzieścia tysięcy kontenerów, mając przy tym długość 400 metrów. Przed trzema dekadami możliwości ładunkowe takich statków były trzykrotnie niższe, można więc zauważyć bardzo dużą dynamikę rozwoju tego rynku w ostatnich latach. Powiększanie pojemności statków ma duży wpływ na koszt przewozu, ponieważ sama eksploatacja pomiędzy jednostkami jakie mają 14 tys TEU załadunku a największymi obecnie nie różni się zbytnio, to im będzie więcej na pokładzie kontenerów, tym jednostkowy koszt będzie się zmniejszał. I tak rzeczywiście jest, choć niestety coraz większa liczba dużych jednostek na wodach całego świata spowodowała dużo zawirowań na rynku międzynarodowych przewozów. Znacznie zaczęły spadać opłaty transportowe, stawiając pod znakiem zapytania zyskowność prowadzenia tego typu działalności. Dla przykładu stawki dzienne między portami europejskimi a Azją po raz kolejny obniżyły się dość mocno poniżej wartości 600 dolarów za przewóz jednego kontenera.

Spadek z ostatniego tygodnia jest duży, gdyż wynosi 23 procent w porównaniu z wcześniejszym tygodniem. Generalnie w minionych miesiącach częściej występowały spore obniżki cen, co z całą pewnością nie będzie cieszyć firmy obsługujące największe statki. A dużo zaczyna wskazywać na to, że w ciągu najbliższych miesięcy sytuacja raczej się nie polepszy, bo specjaliści nie mają dobrych wieści. Według najnowszych prognoz eksport i import produktów które będą obsługiwane przez porty w Europie Północnej zwiększy się tylko o 1,8 procenta. Bardzo duże obniżenie poziomu stawek w transporcie kontenerówJest to sporo mniej niż w poprzednim roku, gdy wskaźniki te były bliskie 10 procent. Bez wątpienia spory wpływ na utrzymywanie się niskich cen mają również plany stoczni dotyczące nowych jednostek. Z kolei tutaj na trasach między Europą i Azją planuje się zwiększenie ładowności blisko 9 procent, ponieważ na głównych nitkach handlowych będą się pojawiać nowe statki mające ładowność 12 tys. jednostek kontenerowych.

Translation

NewStatPress
Visits today: _